Cookiepolicy
Cookies är nödvändiga för att optimera vår hemsida. De hjälper oss att lagra statistik och information som gör det möjligt för oss att visa funktioner som jämförelseverktyget . Dessa cookies sparar inte några personuppgifter. Du kan läsa mer om cookies på vår sida för Datasäkerhet

DUBBEL UTMÄRKELSE FÖR FORD TRANSPORTFORDON



SE VÅR REKLAMFILM HÄR!!!

INTERNATIONAL VAN OF THE YEAR 

&

 INTERNATIONAL PICK-UP AWARD

  • Elektrifierade, segment-första Ford Transit Custom Plug-in Hybrid och EcoBlue Hybrid-skåpbilar som utsågs till Årets internationella skåpbil.
  • Ford Ranger tar International Pickup Award-titel
  • Juryn lovordar Transit Custom's Ford Hybrid-drivlinor som ger bränslebesparingar, hjälper företag att uppfylla rena luft-mål och möjliggör inträde till lågutsläppzoner
  • Ford Ranger erbjuder förbättrad prestanda och bränsleeffektivitet med avancerad teknik för anslutning och förarassistans för att öka produktiviteten för företag

Ford är nu den första tillverkaren som vann IVOTY och IPUA på samma år två gånger

LYON, Frankrike, 20 november, 2019 - Ford firar en ren svepning av den lätta kommersiella fordonsutdelningssäsongen, eftersom den elektrifierade Ford Hybrid Transit Custom-serien idag utses till International Van of the Year (IVOTY) 2020, och Ford Ranger utses till vinnaren av International Pickup Award (IPUA) 2020.

Ford är den första tillverkaren som tog både IVOTY- och IPUA-titlarna under samma år vid två tillfällen, efter att han först uppnådde brådskan 2013.

De nya modellerna Transit Custom Plug-in Hybrid och Transit Custom EcoBlue Hybrid utsågs kollektivt till vinnare av den prestigefyllda årliga IVOTY-utmärkelsen av en jury av 25 specialjournalister från 25 länder i Europa, vid en speciell ceremoni i Lyon, Frankrike.

Juryn lovordade utbudet av elektrifierade drivlinslösningar som erbjuds av Ford Hybrid-serien av Transit Custom skåpbilar - utformade för att minska bränslekostnaderna för operatörer, möjliggöra inträde till det ökande antalet lågutsläppzoner och erbjuder praktiska lösningar för företag som försöker minska utsläpp och uppfyller ren luft-mål.

Transit Custom Plug-in Hybrid och Transit Custom EcoBlue Hybrid 1-ton skåpbilar, och Transit EcoBlue Hybrid 2-ton skåpbil som fick den första platsen vid årets ceremoni, är tre av 14 elektrifierade fordon som Ford introducerar till Europa innan i slutet av 2020.

Ford har nu vunnit IVOTY-titeln sex gånger.

Ford Ranger - Europas mest sålda pickup * i Europa - imponerade de 18 jurymedlemmarna med sin kraftfullare och bränsleeffektiva 2,0-liters EcoBlue-dieseldrivkrets och avancerade tekniker för förarassistans för att ta den tvååriga IPUA-titeln.

”Vår nya Transit Custom Plug-in Hybrid- och EcoBlue Hybrid-modeller är rätt fordon vid rätt tidpunkt - hjälper våra kunder att minska kostnader och utsläpp och möta utmaningarna med att arbeta i dagens affärsmiljö utan att offra praktik eller nyttolast. Och vår nya Ranger höjer fältet för förfining, teknik och produktivitet inom pickup-segmentet, säger Hans Schep, chef för kommersiella fordon, Ford of Europe.

Genom att kombinera körförmåga med nollutsläpp och ingen ångestavstånd kan Transit Custom Plug-in Hybrid laddas med elnät för ett rent elektriskt NEDC-körområde på upp till 56 km. ** Fordonets framhjul körs exklusivt med en 92,9 kW elmotor som drivs av ett 13,6 kWh litium jon batteri. Fords multi-prisbelönta 1,0-liters EcoBoost-bensinmotor fungerar som en räckvidd för totalt körområde över 500 km.

Transit Custom EcoBlue Hybrid's mild-hybrid drivlinje använder en remdriven integrerad start / generator i stället för standardgeneratorn, vilket möjliggör återhämtning och lagring av energi under fordonsbromsningar och laddning av ett 48-volts litiumjon luftkylt batteri . Den lagrade energin används för att ge momenthjälp till motorn och har optimerats för att leverera upp till        8 procent förbättring av bränsleeffektiviteten för Fords ytterligare förbättrade 2,0-liters EcoBlue-dieselmotor.

Den nya Ford Ranger är tillgänglig i Super Cab och Double Cab-karosser, och har standard fyrhjulsdrift och en förbättrad version av Ford 2.0-liters EcoBlue-motor med upp till 9% förbättring av bränsleeffektivitet i kombination med en ny 10-växlad automatisk växellåda. Körteknologier inkluderar standardkollisionsassistent med fotgängare-upptäckt och FordPass Connect-modemteknologi.

Ranger-serien inkluderar också den nya Ranger Raptor - den mest framträdande versionen någonsin. Drivs av en 213 PS Bi-turbo 2,0-liters EcoBlue-motor, Ranger Raptor har en extrem stil och stöds av ett unikt Ford Performance-chassi optimerat för snabb körning i terrängkörning och alla funktioner.

“Grattis till Ford för deras dubbla framgång i att vinna både International Van of the Year Award 2020 och International Pick-up Award 2020 samma år. 

En stor prestation och välförtjänt. Med ett tydligt fokus på hybridisering har Ford-ingenjörerna utvecklat en hållbar drivlinje som är här och nu till förmån för innerstads- och landsbygdsförare.

Och Transit Custom Plug-in Hybrid och Transit Custom EcoBlue Hybrid - fungerar så bra! ”Uttalande från Jarlath Sweeney, ordförande för International Jury of the Year.

"Europas bästsäljande 1-ton pickup truck har erkänts av Pickup-juryn som deras nummer ett val när det kom till att rösta för 2020-titel innehavaren," sade Sweeney. "

Det är det andra tillfället att Ranger har fått denna utmärkelse efter att han tidigare vann 2013 och har kommit långt sedan dess med den senaste generationen."

Ford är Europas största varumärke för kommersiella fordon. Årets försäljning för Transit Custom uppgick till 114 000 i oktober, en ökning med 2,6 procent från året innan. 

Ranger är Europas nummer 1-pickup, med en försäljning på 43 300 under samma period. *

* Baserat på de senaste uppdaterade data från september 2019. Ford of Europe rapporterar försäljningen för sina 20 traditionella europeiska marknader där de är representerade genom nationella försäljningsföretag: Österrike, Belgien, Storbritannien, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike , Tyskland, Grekland, Ungern, Irland, Italien, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Spanien, Rumänien, Sverige och Schweiz.

Transit Custom CO 2 -utsläpp från 137 g / km, bränsleeffektivitet från 5,3 l / 100 km NEDC

Transit Custom Plug-In Hybrid CO 2 -utsläpp 60 g / km, bränsleeffektivitet 2,7 l / 100 km NEDC

Transitera CO 2 -utsläpp från 143 g / km och bränsleeffektivitet från 5,5 l / 100 km NEDC

Ranger CO 2 -utsläpp från 178 g / km. bränsleeffektivitet från 6,9 l / 100 km NEDC

Ranger Raptor CO 2 -utsläpp från 233 g / km, bränsleeffektivitet från 8,9 l / 100 km NEDC

** De deklarerade bränsle- / energiförbrukningar, CO 2  -utsläpp och elektriska intervall mäts enligt de tekniska kraven och specifikationerna i de europeiska förordningarna (EG) 715/2007 och (EC) 692/2008, senast ändrade. Bränsleförbrukning och CO 2  utsläpp specificeras för ett fordon variant och inte för en enda bil. Den tillämpade standardproceduren möjliggör jämförelse mellan olika fordonstyper och olika tillverkare. Förutom bilens bränsleeffektivitet spelar körbeteende och andra icke-tekniska faktorer en roll för att bestämma bilens bränsle / energiförbrukning, CO 2 -utsläpp och elektriska räckvidd. CO 2  är den viktigaste växthusgasen som ansvarar för den globala uppvärmningen.

Sedan 1 september 2017 typgodkänns vissa nya fordon med hjälp av World Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) enligt (EU) 2017/1151, senast ändrat, vilket är ett nytt, mer realistiskt testförfarande för mätning av bränsleförbrukning och CO 2 -utsläpp. Sedan 1 september 2018 har WLTP börjat ersätta den nya europeiska drivcykeln (NEDC), som är det utgående testförfarandet. Under NEDC-utfasning korreleras WLTP-bränsleförbrukning och CO 2 -utsläpp tillbaka till NEDC. Det kommer att finnas en viss variation på den tidigare bränsleekonomin och utsläpp eftersom vissa delar av testerna har förändrats, dvs samma bil kan ha olika bränsleförbrukning och CO 2 -utsläpp.


Källa: Ford Europé - Media Center



Andra erbjudanden du kan vara intresserad av...